صفحه اصلی » رویدادها » اخبار صنعت ریلی” مدیر عامل جدید راه آهن و ماموریتهای محول شده…” ادامه

با انتصاب محسن پورسید آقایی به عنوان مدیر عامل راه آهن نخستین تغییر مدیریتی در سطح معاونان حمل و نقلی وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت تا وی پس از آیین معارفه ای که در روز سه شنبه 19 شهریور برگزار شد، به عنوان مدیرعامل جدید شرکت راه آهن به طور رسمی آغاز به کار کند.

 در حکم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به محسن پورسید آقایی، چند ماموریت مهم مدیرعامل جدید مشخص شده است که از از جمله می توان به مواردی از جمله” فعالیت در جهت انجام سرمایه گذاری های تکمیلی جهت حذف گلوگاه ها و انجام سرمایه گذاری های جدید برای توسعه شبکه و ناوگان در کنار افزایش میزان بهره وری و سرمایه گذاری های انجام یافته، واگذاری کلیه عملیات ترابری بار و مسافر به بخش خصوصی، استفاده ازمشارکت بخش خصوصی در حوزه توسعه زیرساخت، بازسازی ساختاری شرکت راه آهن، بسترسازی برای توسعه سهم بخش خصوصی و …” اشاره کرد.

متن کامل حکم پورسید آقایی به شرح زیر است:

” جناب دکتر سید محسن پور سید آقایی
با سلام و با توجه به تصویب هیأت وزیران در مورخ 18/6/92 و نظر به تعهد و تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی در حوزه حمل و نقل ریلی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن منصوب می گردید.

در انجام ماموریت محول شده، شایسته است به موارد ذیل توجه فرمائید:
1 – مهمترین ماموریت در دولت افزایش رفاه و بهبود کیفیت زندگی شهروندان است بنابراین، در طراحی و بازنگری تمام سیاست ها و فرآیندهای عملیاتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شاخص افزایش رفاه بهره برداران باید مورد توجه باشد.
2 – هر چند توسعه در ناوگان حمل و نقل ریلی در ایران نیازمند سرمایه گذاری فرامالی است لیکن افزایش میزان بهره وری و سرمایه گذاری های انجام یافته باید در صدر فعالیت ها قرار گیرد، پس از آن انجام سرمایه گذاری تکمیلی جهت حذف گلوگاه ها و سوم انجام سرمایه گذاری های جدید برای توسعه شبکه و ناوگان است.
3 – همچنان که ماده 164 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد؛ سیاست دولت در حمل و نقل ریلی مبتنی بر بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است، بدین منظور مأموریت راه آهن باید به وضع مقررات، مالکیت ریلی و حفاظت از حقوق شهروندان و بهره برداران محدود گردد و کلیه عملیات ترابری بار و مسافر به بخش خصوصی واگذار شود و البته در حوزه توسعه زیرساخت نیز می توان از مشارکت این بخش بهره برد . در هر صورت لازمه این کار ، بازسازی ساختاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران براساس این ماموریت و بسترسازی برای توسعه سهم بخش خصوصی است.
4 – مدرن سازی صنعت حمل و نقل چه در سازمان و فرآیندها و چه در زیرساخت و ناوگان مورد تأکید است. در این ارتباط، ارتقاء فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی در قالب اجرای حداقل یک خط سریع السیر و برقی کردن تعدادی از خطوط و افزایش میانگین سرعت قطارها باید در دستور کار قرار گیرد. برنامه عملیاتی لازم را ظرف دو ماه ارائه فرمائید.
5 – استفاده از فناوری اطلاعات در راه آهن چه در مدیریت شبکه و ناوگان و چه در سهولت دسترسی شهروندان و بهره برداران به اطلاعات وخدمات خرید و سفارش و همچنین خدمات دسترسی به شبکه اینترنت در حین سفر و سایر خدمات مرتبط مورد تأکید است.
6 – افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بار و مسافر سیاست راهبردی نظام حمل و نقل ایران است ، برای این امر ، اقدامات ساختاری جهت اقتصادی تر شدن کسب و کار در این صنعت نسبت به حمل و نقل جاده ای ضروری است.

توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند متعال خواهانم
عباس آخوندی
وزیر راه و شهرسازی “

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.