صفحه اصلی » رویدادها » رویداد های حوزه حمل و نقل و ترافيك » ارایه پیشنهادهای ایران برای توسعه کریدور تراسیکا

شهريار افندي‌زاده با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در روز اول اجلاس، تمامي موارد مندرج در دستور كار تنظيمي مورد بررسي و بحث قرار گرفت و در نهايت، دستور كار جهت طرح و تصويب براي اجلاس حمل و نقل تراسيكا در روز دوم قرار گرفت.

وی مهمترین موارد اين دستور كار را بررسي نهايي گزارش‌هاي مربوط به بودجه سال‌هاي 2011 و 2012 و همچنين بررسي نهايي بودجه پيشنهادي سال 2013 و 2014، بحث و بررسي طرح «ضميمه فني پيش‌نويس موافقتنامه اصولي چندجانبه مربوط به بهره‌ برداري مشترك جاده‌اي، دريايي و ريلي مورد بررسي و تاكيد قرار گرفت و همچنين تصويب برنامه عمل مربوط به دوره زماني 2015 – 2013 در راستاي اجراي طرح استراتژيك توسعه كريدور تراسيكا و برگزاري يازدهمين كميسيون بين‌ دولتي تراسيكا اعلام شد.

دبير ملي جمهوري اسلامي ايران در كريدور تراسيكا، افزود: در روز دوم اجلاس، معاون اول نخست وزير تاجيكستان، آمادگي اين كشور را براي همكاري هرچه بيشتر با كليه كشورهاي عضو، دبيرخانه تراسيكا و كميسيون اروپا اعلام كرد و به برخي دستاوردهاي تاجيكستان در راستاي گسترش كريدور تراسيكا اشاره كرد.

افندی زاده با اشاره به اين كه در اين اجلاس نمايندگان كشورهاي عضو از جمله جمهوري اسلامي ايران، پيشنهادهاي خود را در جهت توسعه كريدور با توجه به موقعيت جمهوري اسلامي ايران و توسعه حمل و نقل در كشورمان ارائه دادند و در پايان نشست موارد دستور كار مورد تصويب قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: عمده‌ترين اين توافق‌ها در زمينه‌ تحقق برنامه عمل كشورهاي امضاء كننده موافقتنامه (MLA) براي دوره نهايي 2012 – 2010 در راستاي طرح استراتژيك كريدور با هدف توسعه تراسيكا تا سال 2015 است كه از كشورهاي عضو درخواست شد تا طبق طرح نسبت به اجراي اهداف طرح، اقدامات لازم را در كشورهاي متبوع خود انجام دهند.

وي افزود: افزايش رقابت‌پذيري و جذابيت بيشتر كريدور تراسيكا، تدوين برنامه جامع توسعه بيشتر كريدور، ايجاد گروه كاري كارشناسان تراسيكا، تحقق برنامه عمل مربوط به ايمني حمل و نقل جاده‌اي منطقه تراسيكا، طرح تأسيس دادگاه حكميت بين‌المللي تراسيكا و همكاري فيمابين كميسيون بين دولتي تراسيكا و اتحاديه حمل و نقل بين‌المللي جاده‌اي از ديگر توافق‌هاي اين نشست است. وي خاطرنشان كرد: طبق مفاد موافقت‌نامه منعقده في‌مابين كشورهاي عضو، مقرر شد اجلاس بعدي در كشور تركيه برگزار شود.

گفتنی است؛ دهمين كميسيون بين دولتي تراسيكا با حضور دبيران ملي 12 كشور عضو، دبيركل تراسيكا و كارشناسان دبيرخانه در روزهاي 25 و 26 شهريورماه در تاجيكستان برگزار شد.

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.