صفحه اصلی » رویدادها » رویداد های حوزه حمل و نقل و ترافيك » اولویت‌های دولت یازدهم در صنعت هوایی/ حضور مستمر ایران در ایکائو

حمیدرضا پهلوانی در خصوص اولویت های دولت یازدهم در بخش هوایی، اظهار داشت: اولین اقدام ما در جهت رفع تحریم ها و محدودیت هایی است که در بخش صنعت هوایی بوجود آمده است براین اساس با حضور در اجلاس مجمع عمومی ز (ایکائو) فرصتی را فراهم می کنیم تا از منافع کشور حمایت کنیم.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در 8 کمیته تشکیل شده در این سازمان شرکت می کند و قصد داریم با برجسته نمایی اقداماتی که در این چند سال از سوی ایران برای صنعت حمل و نقل هوایی داخلی انجام گرفته کشورهای تحریم کننده را متوجه کنیم که علیرغم فشارهایی که سیاست به صنعت آورده است ما جزو 10 کشور برتر دنیا در صنعت هوایی هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه رتبه ایران براساس شاخصه های ایکائو و از سوی این سازمان تعیین شده است، بیان کرد: در سال گذشته مجموع صنعت ایران را با کشورهای اروپایی مقایسه کردند که علیرغم تحریم های چند ساله صنعت هوایی ما، در بسیاری از موارد 8 گانه این سازمان بین المللی، ایران بالاتر از کشورهای اروپایی قرار داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم با حضور در شورای مجمع عمومی ایکائو، پیشرفت ایران با وجود تحریم ها را در جهان اعلام کنیم، بیان کرد: متاسفانه سیاست با تحریم تمامی ابعاد صنعت را گرفتار کرد و علیرغم اعتراض مکرر سازمان هواپیمایی کشوری، تحریم ها ادامه یافت بنابراین امیدواریم با حضور در مجموعه هیئت های سازمان، این مشکلات را حل کنیم.

پهلوانی با تاکید بر اینکه اولویت ما حضور مستمر در شورای عالی ایکائو است، گفت: هدفمان اینست که در 4 سال آینده با حضور مستمر در جلسات، رفع تحریم های صنعت هوایی ایران را در دستور کار کمیته های ایکائو قرار دهیم که البته دراین خصوص نیاز به همکاری موازی وزارت امور خارجه داریم.

وی با اشاره به اولویت بعدی دولت یازدهم در صنعت هوایی، اظهار داشت: دستیابی به اهداف 1404 هم از دیگر اولویت های دولت یازدهم است تا با ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور تا پایان سال 1404 به وجود 550 فروند هواپیما در کشور دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: پهنه سازی تشکیلاتی سازمان از دیگر اولویت های دولت است که از طریق سازمان های دیگری باید پیگیری شود بنابراین تمام اهداف ما از قبل مشخص شده تا با یک مشارکت جمعی در مدیریت کلان شاهد دستیابی به اهدافمان باشیم و صنعت هوایی با رشد و توسعه بیشتری همراه شود.

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.