صفحه اصلی » پروژه های مهندسی » ترافیک و حمل و نقل » ایمنی و مهندسی ترافیک » بهسازی وضعیت ترافیک معابر 30 متری نیروی هوائی و امامت و محدوده ناحیه 2 و3

 f1

کارفرما: شهرداری منطقه 13

نوع پروژه: کاربردی

هدف پروژه:

ارائه راهکارهای اصلاحی با تکیه بر رویکرد کاربردی و به منظور ارتقای سطح عملکرد و بهسازی وضعیت تردد در معابر مورد مطالعه

خروجی های پروژه:

1-       تهیه بانک اطلاعاتی از وضعیت موجود ترافیک در حوزه نفوذ معابر مطالعاتی

2-       شناسایی مشکلات و معضلات ترافیکی در وضع موجود

3-       تعیین جهات حرکتی بهینه شبکه معابر مطالعاتی و ارائه فاز بندی اجرای پروژه

4-       مدیریت بهینه تقاطعات (حذف چراغ راهنمائی-نصب چراغ راهنمائی-بهینه سازی فازبندی و زمانبندی و …) متناسب با جهات حرکتی بهینه

5-       پیشنهاد و اصلاح طرح هندسی معابر مطالعاتی متناسب با جهات حرکتی بهینه

 f2

تغییر جهت حرکت معابر در سناریو (2) نسبت به وضع موجود

شرح پروژه:

  • مشابه با این پروژه، در این مهندسین مشاور قابلیت انجام مطالعات مربوط به ساماندهی و بهسازی وضعیت تردد در معابر درونشهری و برونشهری در سایر شهرها، وجود دارد.

روند رو به رشد شهرنشینی و افزایش تعداد وسایل نقلیه در معابر درونشهری به ویژه در سالهای اخیر سبب شده است تا مشکلات فراوانی در زمینه ترافیک، گریبان گیر شهروندان و مسئولان شود. افزایش تعداد تصادفات، آلودگی هوا، راهبندان های طولانی و نارضایتی شهروندان از جمله مهمترین مواردی است که شاهد آن هستیم. در این راستا ضروری است تا با بازنگری وضعیت معابر و شریانهای درونشهری، در زمینه کاهش تبعات و مشکلات مقوله ترافیک اقدام لازم صورت پذیرد. طرحهای ساماندهی و بهسازی وضعیت تردد نیز یکی از مهم ترین روشهای رایج در این حیطه می باشد. بر این اساس مطالعات بهسازی ترافیک معابر سی متری نیروی هوائی و امامت در منطقه 13 شهرداری تهران، در سال 1390 به این مهندسین مشاور ابلاغ گردید.

در این مطالعات، ابتدا محدوده مطالعاتی و حوزه نفوذ معابر شناسایی و معابر اصلی و مهم مورد مطالعه معرفی گردیده است. در ادامه، با انجام آماربرداری و ماتریس حجم ترافیک تعیین گردید. سپس، از طریق شبیه سازی به کمک نرم افزار AIMSUN و همچنین، بازدیدهای میدانی، مشکلات و مسائل در وضع موجود شناسایی گردید که براساس آن سناریوهای مختلفی در خصوص جهات حرکتی، تولید، شبیه سازی و ارزیابی شد و سناریوی برتر تعیین گردید. درنهایت، متناسب با سناریوی برتر، راهکارهای تکمیلی در خصوص طرح هندسی، وسایل کنترل ترافیک، عابر پیاده، حمل و نقل عمومی و پارک حاشیه ای ارائه گردید.

 f3

جهات حرکتی معابر اصلی در محدوده مورد مطالعه

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.