صفحه اصلی » پروژه های مهندسی » مطالعات شناسایی وضعیت موجود تاکسیرانی شهر تهران

5کارفرما: سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران

هدف پروژه:

  1. بررسی آماری و کمّی شرایط وضع موجود خدمات مختلف شبه همگانی در شهر تهران
  2. تعیین عرضه و تقاضای خدمات حمل و نقل شبه همگانی در وضع موجود
  3. شناسایی مشکلات موجود در سیستم تاکسیرانی از دیدگاه‌ کارشناسان، رانندگان و مسافران
  4. دریافت نظر شهروندان و واکنش آنها نسبت به ارائه خدمات شبه همگانی استاندارد در شهر تهران

 55

خروجی های پروژه:

  1. تعیین میزان و الگوی سفرهای تولید شده و جذب شده با تاکسی در شهر تهران به تفکیک مناطق شهرداری
  2. محاسبه شاخص‌هایی مانند سن ناوگان تاکسیرانی، سهم انواع ناوگان، کیلومتر سفر روزانه تاکسی ها، مصرف سوخت، تصادفات ناوگان، هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان و غیره
  3. تهیه یک بانک اطلاعاتی از اطلاعات وضع موجود خدمات تاکسیرانی که قابل استفاده برای سایر پروژه‌های آتی می‌باشد.
  4. تحلیل بانک اطلاعاتی و استخراج مشکلات و کمبودهای موجود در سیستم تاکسیرانی
  5. بررسی الگوی رفتاری شهروندان در اثر ایجاد خدمات شبه‌همگانی جدید و استاندارد
  6. 6.    بررسی وضع موجود خدمات شبه‌همگانی در یک شهر و تعیین وضعیت تقاضا و عرضه آن بسیار حائز اهمیت است. انجام این مطالعه در شهر تهران نتایج مطلوبی را به همراه داشته است و این مطالعه مرجعی برای انجام سایر مطالعات حمل و نقل شبه همگانی در شهر تهران به شمار می‌رود. لذا شناسایی وضعیت خدمات شبه‌همگانی در سایر شهرها نیز می‌تواند مقدمه‌ای بر بهبود این خدمات و استانداردسازی آنها باشد.

 555

شرح پروژه:

  • ·     بررسی وضع موجود خدمات شبه‌همگانی در یک شهر و تعیین وضعیت تقاضا و عرضه آن بسیار حائز اهمیت است. انجام این مطالعه در شهر تهران نتایج مطلوبی را به همراه داشته است و این مطالعه مرجعی برای انجام سایر مطالعات حمل و نقل شبه همگانی در شهر تهران به شمار می‌رود. لذا شناسایی وضعیت خدمات شبه‌همگانی در سایر شهرها نیز می‌تواند مقدمه‌ای بر بهبود این خدمات و استانداردسازی آنها باشد.

سازمان تاکسیرانی شهر تهران به عنوان تنها متولی ارائه کننده خدمات شبه همگانی در تهران، خدمات بسیاری را به شهروندان ارائه می‌نماید. به منظور شناسایی انواع خدمات در حال اجرا و چگونگی عملکرد فعلی هر کدام از این خدمات، لازم است اطلاعات کاملی از عملکرد و مشکلات هر یک از این خدمات در سطح شهر در دسترس باشد. بدین منظور در چارچوب پروژه حاضر، یکی از بی‌سابقه‌ترین آماربرداری‌های انجام شده در رابطه با انواع خدمات ارائه شده توسط سازمان تاکسیرانی انجام شده‌است. در این پروژه نه تنها با برداشت اطلاعات عملکردی انواع خدمات موجود، شناخت کاملی از وضعیت فعلی خدمات بدست آمده است بلکه با نظر سنجی از عموم مردم، شاخص‌های پر اهمیت برای هر کدام از خدمات موجود مشخص شده‌است تا بتوان در تعریف استاندارد خدمات حاضر از این نقطه نظرات استفاده نمود.

به طور کلی می‌توان بیان نمود که این پروژه اطلاعات کاملی را در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار می‌دهد تا این سازمان با استناد بر این اطلاعات بتواند نقاط ضعف و قوت خدمات ارائه شده را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام نماید. همچنین این پروژه به عنوان گردآوری و تکمیل اطلاعات سیستم برای انجام کلیه مطالعات بعدی می باشد.

تعیین عرضه و تقاضای خدمات حمل و نقل شبه همگانی، تهیه یک بانک اطلاعاتی از وضع موجود و شناسایی مشکلات وضع موجود از خروجی های اصلی این پروژه است. در طی این پروژه شاخص‌هایی مانند سن ناوگان تاکسی‌رانی، سهم انواع ناوگان موجود در تاکسیرانی، کیلومتر سفر روزانه تاکسی ها، مصرف سوخت تاکسی ها، تصادفات ناوگان تاکسیرانی، هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان، زمان سفر مسافران، اهداف سفر مسافران و کرایه پرداختی توسط مسافران محاسبه و تحلیل شدند. همچنین مشکلات وضع موجود از دیدگاه مسافران، رانندگان و گردانندگان مورد بررسی قرار گرفت.

5555

 55555

 

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.