صفحه اصلی » رویدادها » پانزدهمین همایش صنایع دریایی كشور برگزار می شود…ادامه

پانزدهمین همایش صنایع دریایی كشور با مشاركت انجمن ها و تشكل های تخصصی دریایی از ۷ تا ۱۰ آبان ماه سال جاری در جزیره كیش برگزار خواهد شد.
رییس كمیته اطلاع رسانی و خبری این دوره از همایش صنایع دریایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در این دوره از همایش برای نخستین بار دیگر انجمن ها و تشكل های تخصصی دریایی در برگزاری همایش مشاركت دارند كه امید است این امر مانع از موازی كاری بین تشكل های غیردولتی و هم افزایی و هم صدایی آنها برای طرح مطالبات و انتظارات اصلی جامعه دریایی شود.
حسن رضا صفری در ادامه صنایع كشتی سازی، صنایع فراساحلی و تكنولوژی آب های عمیق، صنایع دریایی و امور دفاعی، كاربرد فناوری های نوین در صنایع دریایی، مواد و تجهیزات دریایی، الكترونیك و مخابرات دریایی، اقیانوس شناسی و هواشناسی دریایی، حمل و نقل دریایی، مدیریت دریایی و برنامه ریزی، قوانین، استانداردها و كنوانسیون های بین المللی و اقتصاد و دریا را از جمله محورهای پانزدهمین همایش صنایع دریایی برشمرد.
به گفته وی بررسی و پیشگیری از سوانح دریایی، چالش های پیش روی صنایع دریایی، امنیت و ایمنی در دریا، حفاظت از محیط زیست دریایی، امور سیاحتی و گردشگری دریایی، بنادر و مناطق ویژه اقتصادی و ناوگان ماهیگیری و صنایع وابسته از دیگر محورهای این دوره از همایش صنایع دریایی است.
صفری سپس افزود: با توجه به آغاز به كار دولت یازدهم، همایش صنایع دریایی در این دوره رسالت سنگینی برعهده دارد كه هدف اصلی این دوره از همایش، معرفی صنایع و فعالیت های دریایی به دولت جدید و برقراری ارتباط جدی و موثر میان جامعه دریایی و دولت یازدهم است.
رییس كمیته اطلاع رسانی و خبری این همایش اضافه كرد: در این دوره، در بخش اطلاع رسانی همایش تلاش داریم فراتر از ادوار قبل عمل كنیم و می كوشیم تا فعالیت های اطلاع رسانی و خبری را در جهت تبیین چالش ها، توانمندی ها و ظرفیت های صنایع دریایی در شرایط كنونی به دولت جدید، طراحی كنیم تا عملا فعالیت های اطلاع رسانی به تالار گفت وگو و پایگاهی برای طرح مطالبات جامعه دریایی از دولت تبدیل شود.
صفری سپس گفت: همزمان با همایش، ششمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی برگزار خواهد شد كه این نمایشگاه نیز بستر مناسبی برای معرفی فعالیت ها و ظرفیت های دریایی به دولت جدید خواهد بود.
وی افزود: تاكنون بیش از ۲۳۰ مقاله از طریق سایت همایش دریافت شده كه مراحل داوری این مقالات از اول مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.
رییس انجمن مهندسی دریایی ایران در ادامه با تشریح شرایط موجود صنعت دریایی كشور گفت: دولت یازدهم در شرایطی آغاز به كار می كند كه كشور با چالش های گسترده و مختلفی در حوزه های داخلی، خارجی و اقتصادی مواجه است.
صفری افزود: در عین حال رویكردهای رییس جمهوری و سابقه وزرای كابینه این امید را به جامعه ایران و بویژه نخبگان و نهادهای مدنی باز گردانده تا با اتخاذ تدبیرهای لازم بتوان راهكارهای برون رفت از شرایط حساس و دشوار كنونی را یافت و كشور را در مسیر توسعه همه جانبه پیش برد.
وی تحریم، بالابودن نقدینگی، بیكاری و توسعه نیافتگی مناطق محروم را چهار چالش جدی فراروی اقتصاد كشور دانست و گفت: ما اعتقاد داریم در صورت توجه به بخش دریا در دولت یازدهم و اتخاذ راهبرد اقتصاد دریاپایه می توان گام های موثری در مقابله با هر چهار چالش برداشت.
صفری با بیان این كه عمده تحریم های كنونی متوجه بخش دریا است ، گفت: صنایع دریایی توان جذب بالای نقدینگی در بخش تولید و نیز اشتغالزایی بسیار بالا را دارد ضمن اینكه عمده مناطق محروم در مناطق ساحلی قرار دارند كه توسعه آنها با توجه به صنایع و فعالیت های بندری و دریایی قابل انجام است.
وی بكارگیری مدیران آشنا با حوزه دریا و دارای تجربه و تخصص لازم را مهمترین انتظارات جامعه دریایی و انجمن مهندسی دریایی از وزرای راه وشهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، جهاد كشاورزی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برشمرد و افزود: متاسفانه در سال های گذشته اغلب انتصاب ها غیرمرتبط بوده كه این امر بسیاری از فرصت ها را از فعالیت ها و صنایع دریایی كشور گرفته است.

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت شرکت:
    مأموریت ما ارائه خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی و سایر پروژه های فنی و مهندسی است. در این راستا، افزایش توان فنی و مزیت رقابتی در خصوص پیشنهادهای شرکت برای کارفرمایان مختلف با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی مدنظر مدیران شرکت است.

    چشم انداز شرکت:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو در ارائه با کیفیت و هدفمند خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های فنی و مهندسی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت خود را بر ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره، طراحی و نظارت در انواع پروژه های عمرانی معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این حوزه سعی بر آن دارد تا نقش موثری در تامین خدمات فنی و مهندسی کشور ایفا کند.