صفحه اصلی » رویدادها » استقبال شرکت‌های معتبر حمل و نقلی از ساخت دروازه دریایی جدید آسیای مرکزی…ادامه

همزمان با آغاز عملیات ساخت بندر جدید بین‏‌المللی در ساحل ترکمنی دریای خزر در شهر ترکمنباشی ترکمنستان، بسیاری از شرکت‌های حمل و نقلی معتبر جهانی از ساخت این بندر جدید استقبال کردند.
دالان حمل‌ونقل «اروپا- قفقاز- آسیای مرکزی» (TRACECA) در مسیر غرب به شرق از آغاز عملیات ساخت بندر جدید بین‏‌المللی در ساحل ترکمنی دریای خزر در شهر ترکمنباشی ترکمنستان که ارزش آن حدود 2 میلیارد دلار برآورد شده، استقبال کرد.
پایگاه رسمی اینترنتی سازمان «تراسکا» در گزارشی، درباره مراسم کلنگ‌زنی بندر جدید ترکمنباشی با حضور رئیس جمهور ترکمنستان و نخست‌وزیر ترکیه که 2 هفته پیش صورت گرفت، ضمن تأیید مطلب فوق، تصریح کرد: بندر جدید بین‌المللی که توسط ترکمنستان در دریای خزر احداث می‏‌شود، نقش مهمی را در شکل‌گیری زیر ساخت‌های حمل‌ونقل مدرن ایفا خواهد کرد.
در بخش دیگر گزارش سازمان تراسکا با اشاره به اینکه بندر ترکمنباشی دروازه جدید دریایی آسیای مرکزی است، آمده که بندر جدید بین‏‌المللی ترکمنستان موجب ارتقا سطح تعاملات اقتصادی و تجاری میان آسیا و اروپا را به ارمغان خواهد آورد.
طرح منطقه‏‌ای تراسکا در سال 1993 میلادی توسط اتحادیه اروپا تنظیم شد و شامل ایجاد و توسعه دالان حمل‌ونقل میان اروپا و آسیای مرکزی از طریق منطقه قفقاز است.
خاطر نشان می‌شود که اعضای دائمی کریدور تراسکا، کشورهای ازبکستان، جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، ترکیه، قرقیزستان، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، مولداوی، رومانی، بلغارستان و اوکراین می‏‌باشند.
اگرچه آسیای مرکزی منطقه‌ای محصور در خشکی است که به آب‌های آزاد جهان راه ندارد، اما از نظر دارا بودن منابع طبیعی به‌ویژه نفت و گاز و فلزات کمیاب، اهمیت بسیار دارد و برای صدور این منابع به بازارهای مصرف شبکه‌های راه‌های ارتباطی زمینی، ریلی و شبکه‌های مخابراتی، زیرساخت‌های نرم‌افزاری از جمله سیستم‌های بانکی، بیمه‌ای و قوانین و مقررات گمرکی و در یک نگاه کلی تجارت الکترونیک و دیگر مسائل قانونی و حقوقی در پیش رو قرار می‌گیرد.
از این‌رو می‌توان گفت که آسیای مرکزی در کانون توجه کشورهایی قرار می‌گیرد که نیازمند دسترسی به آسیای مرکزی هستند و از طرف دیگر صدور منابع موجود در آسیای مرکزی به بازارهای مصرف سبب ایجاد درآمدهای صادراتی می‌شود که این درآمد صرف خرید کالاها و خدمات مورد نیاز این کشورها می‌شود.
2 ساختار حمل‌ونقلی تقریبا رقیب یکی «دالان حمل و نقل اروپا- قفقاز- آسیای مرکزی» (تراسکا) در مسیر غربی- شرقی، و دیگری «کریدور حمل و نقل و ترانزیت شمال- جنوب»، در مسیری شمالی- جنوبی و عمود بر این محور در منطقه شکل گرفته‌اند.
لازم به ذکر است که 2 هفته پیش عملیات ساخت بزرگترین بندر بین‏‌المللی در شهر «ترکمن‌باشی» توسط یک شرکت ترک با حضور رئیس‌جمهور ترکمنستان و «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه آغاز شد.مرجع خبرگذاری فارس

  • تماس با ما

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا

    تلفکس: ۰۲۱۷۷۱۳۱۳۷۸

    ساعت کاری : روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی۱۷:۳۰

    نشانی دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت ، ابتدای خیابان هنگام ، خیابان سهند ، پلاک ۱ ، طبقه دوم ، واحد 6

     

  • اهداف و مأموریت ها

    مأموریت ما:
    مأموریت ما رساندن توان مشتریان مان به نهایت مزیت رقابتی و قدرت تحلیل تصمیم گیری برای سرمایه گذاری است که با استفاده از خدمات برتر و نوآورانه در زمینه های گوناگون فراهم می کنیم. خدمات ما شامل انتخاب راهبرد، پیش بینی، ارزیابی ریسک و پاسخ های مبتنی بر فن آوری اطلاعات است که بر پایه آخرین روش ها، تئوری ها و شیوه های عملی ارائه می گردند.

    چشم انداز ما:
    چشم انداز ما تبدیل شدن به پیشرو خدمات مشاوره حمل و نقل در خاورمیانه و سهیم شدن در بالاترین سطح مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل در ارائه روشها، تئوری ها و شیوه های اجرایی است.

  • RTF در یک نگاه

    مهندسین مشاور راهبرد تردد فردا فعالیت اصلی خود را بر سه حوزه تخصصی برنامه ریزی و مدل سازی حمل و نقل ، حمل و نقل همگانی ، ایمنی و مهندسی ترافیک معطوف نموده است و با بهره گیری از مدیران و کارشناسان خبره این صنعت سعی بر آن دارد تا نقش موثری در حیطه حمل و نقل و ترافیک کشور ایفا کند.